Handelsbetingelser for midttrafik.flextrafik.dk og bestillinger via Flextrafik app’en hos Midttrafik.

 

Flextur og handicapkørsel bestilt hos Midttrafik på midttrafik.flextrafik.dk og i Flextrafik app’en administreres af Midttrafik:

Midttrafik
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg

CVR nr.: 29943176

Du får oplyst rejsens pris i danske kroner, inden du godkender bestillingen. Prisen ændres ikke, medmindre du ændrer i den bestilte rejse.

Se mere om priser for flextur: https://www.midttrafik.dk/priser/

Se mere om priser for handicapkørsel: https://www.midttrafik.dk/handicapkoersel

Det er dit ansvar at oplyse i forbindelse med bestillingen, hvordan du ønsker at betale. Du kan betale for din tur med:

  • Et tilmeldt betalingskort
  • Månedsfakturering, hvis du er tilmeldt det (gælder kun for handicapkørsel), eller
  • Kontanter eller betalingskort i bilen (gælder kun for handicapkørsel)


Du kan tilmelde et af følgende betalingskort: Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, MasterCard, Maestro Card og JCB. Vi trækker betalingen på dit kort 5 - 7 dage efter, at din tur er udført.

Du har ansvaret for at sikre, at dit tilmeldte betalingskort er gyldigt og ikke spærret, når du bestiller med det. Hvis betalingen på dit tilmeldte kort ikke kan gennemføres på det tilmeldte betalingskort, forbeholder Midttrafik sig retten til at fremsende en faktura på det skyldige beløb.

Kun gældende for handicapkørsel:

Du tilmelder dig månedsfakturering på handicapkørsel ved at udfylde formularen: https://www.midttrafik.dk/flextrafik/tilmelding-til-handicapkorsel-med-manedsfakturering/. Du kan ikke blive oprettet til handicapkørsel med månedsfakturering, hvis du har restance til Midttrafik på andre af vores Flextrafik-kørselsordninger.

Med månedsfakturering modtager du hver måned en faktura fra Midttrafik med opkrævning på alle de ture, som du har kørt den forgangne måned, hvor du har oplyst, at du vil betale med månedsfakturering.

Har du bestilt med betaling i bilen, bliver du kun kørt, hvis du betaler med kontanter eller betalingskort, når du stiger ind i bilen. Du kan betale med VISA eller MasterCard.

Ved kontantbetaling opfordrer vi dig til at have så præcist et beløb med, svarende til turens pris.

Du vil modtage en rykker for din manglende betaling enten pr. brev eller i din Digital Post:

  • Hvis der er manglende dækning på dit tilmeldte betalingskort eller det er udløbet
  • Hvis du har en ubetalt faktura

 

Mangler du at betale for ture bestilt med et tilmeldt betalingskort eller har du på månedsfakturering enten:

  • udførte kørsler svarende til 2.000 kr. eller mere i egenbetaling, der ikke er betalt til tiden,
  • en restance på 500 kr. eller mere,
  • to ubetalte faktura eller
  • en restance, der er ældre end 60 dage

bliver din kundeprofil spærret. Det vil ikke være muligt at bestille flere flexture eller handicapkørsler med et tilmeldt betalingskort eller handicapkørsler med månedsfakturering, før du har betalt din gæld. Bestilte ture slettes, indtil betalingsforholdet er bragt i orden. Der går op til tre hverdage, fra du har betalt, til du kan bestille igen.

Vær opmærksom på, at hvis du er tilmeldt andre af Midttrafiks ordninger med betalingskort og har ubetalte ture, bliver din kundeprofil med månedsfakturering også spærret, indtil disse betalingsforhold er bragt i orden.

Har du gæld vedrørende udførte kørsler svarende til 2.000 kr. eller mere i egenbetaling, forbeholder Midttrafik sig retten til at foretage en vurdering af din kreditværdighed med henblik på evt. spærring for bestillinger, indtil betalingsforholdet er bragt i orden.

Midttrafik forbeholder sig også ret til at foretage en samlet kreditvurdering af dig i forhold til øvrig gæld til Midttrafik, hvis dette vurderes som værende relevant.

Du vil altid kunne bestille både flextur og handicapkørsel telefonisk, hvor du betaler ved indstigning i bilen.

Du kan bestille turen til den tid:

  • du senest skal være fremme eller
  • du ønsker at blive afhentet. Her kan Midttrafik dog ikke love præcist, hvornår du er fremme på ankomstadressen. Du vil blive tilbudt et afhentningstidspunkt -15/+45 min. i forhold til det ønskede afhentningstidspunkt.

 

Du skal være klar 5 min. før det oplyste afhentningstidspunkt, fordi bilen kan komme tidligere. Bilen kan også blive forsinket, men den må højst komme 20 min. senere end dit afhentningstidspunkt.

Det er dit ansvar at bestille til/fra den korrekte adresse.

Flextur: Du skal bestille din flextur minimum en time før turens start og tidligst 14 dage før.

Handicapkørsel: Du skal bestille din handicapkørsel minimum to timer før turens start og tidligst 14 dage før.

Afbestilling af din tur skal senest ske en time før rejsens start.

Hvis du afbestiller turen mindre end en time før rejsens start, vil du hæfte for betalingen af turen.

Du skal afbestille din tur på midttrafik.flextrafik.dk eller i Flextrafik app’en. Hvis du ikke kan afbestille din tur der, skal du ringe på tlf. 87 40 83 00 (tast 4). Telefonen er åben fra kl. 6.00 – 1.00.

Når bilen kommer for at hente dig på den bestilte adresse, og det ikke er muligt for chaufføren at finde dig eller komme i kontakt med dig, hæfter du for betaling af turen.

Hvis vi har kørt forgæves, bliver dine øvrige ture på den pågældende dag slettet.

Vi forsøger at kontakte dig telefonisk, hvis bilen bliver forsinket.

Hvis bilen er mere end 20 minutter forsinket, og du ikke er blevet kontaktet af os, skal du ringe på telefon 87 40 83 00 (tast 0). Der er åbent fra kl. 6.00 – 1.00.

Er bilen forsinket, kan du være berettiget til rejsegaranti. Du kan læse mere om reglerne for rejsegaranti og hvordan du søger om det her: https://www.midttrafik.dk/kundeservice/rejsegaranti/

Tilmeldt betalingskort

Flextur og handicapkørsel med tilmeldt betalingskort gælder, indtil du selv opsiger det. Hvis du ønsker at opsige flextur eller handicapkørsel med betalingskort, skal du slette dine kortoplysninger under din kundeprofil. Din kundeprofil vil fortsat eksistere, så du kan bestille andre af Midttrafiks Flextrafik-ordninger, men det vil ikke være muligt at bestille ture med tilmeldt betalingskort.

Som handicapkunde kan du fortsat bestille ture med månedsfakturering, hvis du er tilmeldt det, og kontant betaling.

Skulle du på et senere tidspunkt ønske igen at bestille en flextur eller handicapkørsel med tilmeldt betalingskort, registrerer du blot dine kortoplysninger på ny.

Hvis du opsiger flextur eller handicapkørsel med tilmeldt betalingskort, er det dit ansvar at få slettet evt. forudbestilte ture med denne betalingsmetode. Hvis du ikke sletter dem, hæfter du for betalingen. Du kan også have udførte ture, som endnu ikke er betalt. Disse sørger vi for at opkræve.

 

Månedsfakturering

Handicapkørsel med månedsfakturering gælder, indtil du selv opsiger det. Hvis du ønsker at opsige din tilmelding til månedsfakturering, skal du kontakte Midttrafik enten på flex@midttrafik.dk eller pr. brev og oplyse, at du ønsker at opsige din aftale med månedsfakturering.

Brevet sendes til:

Midttrafik
Søren Nymarks Vej 3
8270 Højbjerg
Att: Flextrafik

Når vi har modtaget din opsigelse, sletter vi registreringen af din tilmelding til handicapkørsel med månedsfakturering. Din kundeprofil vil fortsat eksistere, så du kan bestille andre af Midttrafiks Flextrafik-ordninger, men det vil ikke være muligt at bestille ture med månedsfakturering.

Hvis du opsiger handicapkørsel med månedsfakturering, er det dit ansvar at få slettet evt. forudbestilte ture med denne betalingsmetode. Hvis du ikke sletter dem, hæfter du for betalingen. Du kan også have udførte ture, som endnu ikke er betalt. Disse sørger vi for at opkræve.

Ønsker du på et senere tidspunkt at blive tilmeldt månedsfakturering igen, skal du kontakte Midttrafik på ny enten på telefon eller via formularen: https://www.midttrafik.dk/flextrafik/tilmelding-til-handicapkorsel-med-manedsfakturering/

For at du kan bruge midttrafik.flextrafik.dk og Flextrafik app’en, registrerer Midttrafik dine oplysninger, herunder CPR-nr., i Midttrafiks system.

Du kan læse mere vores behandling af dine persondata i vores privatlivspolitik på https://www.midttrafik.dk/kundeservice/privatlivspolitik/

Dine kortoplysninger på det tilmeldte betalingskort er krypteret og utilgængeligt for Midttrafik. Kortoplysningerne bliver ikke videregivet til andre og vil kun blive anvendt til at gennemføre betaling for de ture, der er bestilt på din kundeprofil, og som er blevet udført.

Du skal sende reklamationer, klager og øvrige henvendelser vedrørende din tur til Midttrafik, senest fire dage efter du er blevet kørt. Du sender reklamationer, klager og henvendelser til os:

Midttrafiks øvrige rejsebestemmelser, herunder rejseregler, billettering og kontrol, er gældende. Rejsebestemmelserne kan ses på https://www.midttrafik.dk/kundeservice/rejseregler-for-flextur-plustur-og-flexbus/ og https://www.midttrafik.dk/flextrafik/handicapkorsel/

Sidste ændringsdato for handelsbetingelserne for midttrafik.flextrafik.dk og bestillinger via Flextrafik app’en hos Midttrafik: Januar 2024

Midttrafik kan ændre betingelserne ensidigt og løbende.

Aftalen, herunder bestilling og betaling er underlagt dansk lovgivning.

Uoverensstemmelser, der ikke kan løses af parterne selv, kan indbringes for domstolene og skal afgøres ved Midttrafiks værneting.